Gotxos
Sagrada Verge Maria,
sant Josep, vostro'n espós,
us va merèixer ser digne
perquè ara és més venturós
i us direm Salve Maria,
guardau-mos de tentadors,
que ho sou sa Mare Divina
d'un sol Déu tot poderós.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús,
aquell que perdé la vida
per naltros, pecadors.
Dins un estable de penyes
habitada des pastors,
entre es bous i ses euveies
va nèixer tan gloriós.
Ses euveies l'adoraven,
que era un miracle gros
i es bous també l'acotxaven
amb so bofec del seu cos,
perquè llavò ja tenien
un pensar tan llastimós.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
Aquella nit tan sagrada
se'n va sentir una veu
i ho varen ser ses paraules
de l'àngel Sant Gabriel,
que tot lo mon convidava
a sa cova de Betlem,
Perquè hi 'nassen a adorar-lo
a son Fill del Pare Etern.
Ell ho és Rei de la terra
i amo des Trono del cel,
i es bo per no deixar perdre
tot qui serà devot seu.
Cristians, tots invoquem-lo,
veiam quins mèrits tendrem,
com a Pare, respectem-lo,
conservem sa seua llei
que Ell és nat dins l'establia,
gran, triomfant, gloriós.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
En 'ver passat dotze dies
del vostro sant naixement
tenguéreu una visita
de los tres Reis d'Orient;
per encontrar-vos a Vós
tengueren bon regiment,
els va sortir una estrella
de ses altres diferent,
i endret d'ella hi havia
el vostre sant naixement,
i us veren tan resplendent
que era obligat 'dorar-vós.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
Maria, quan presentareu
vostro'n Fill al temple de Déu
molta alegria causareu
a tots els àngels del cel,
per això us acompanyaven
cantant i aixecant la veu
i també us assaludaven
com a Reina que sereu.
Quedareu Verge sagrada,
lo que en ses altres no es veu;
volgueu ser sa nostra mare
així com ho sou de Déu,
volgueu ser sa nostra abogada,
mai no mos desampareu
i si feim alguna errada
en morir no ems castigueu,
donau-mos temps d'esmenar-mos
un poc abans, si voleu,
que mos poguem defensar-mos
de ses penes de l'infern.
Si mos ho guanyam en vida
no serà dificultós.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
Quines paraules tan tristes
per sa Mare del Senyor.
Quan li donaven sa nova,
una certa ocasió,
que aquell infant que tenia
que en el món dava claror,
algun dia li seria
una espasa de dolor.
Que maltractat moriria
en mans d'un dolent factor,
que la sang derramaria
per redimí el pecador.
E ho deien, i e ho va sè així.
¡Misericordia, Senyor!
¡Que mala gent que hi havia
en un cas tant rigurós,
i de tanta dolentia,
vegent-lo tan amorós!
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
¡Oh, Verge tan afligida,
que heu passat tants de dolors!
Quan vèreu que us perseguien
es vostro'n Fill preciós
vàreu ver de pendre retiro
per mor d'un orgullós,
e ho causà que el rei Herodes
era tan soberbiós,
en 'cabat que pogué sebre
que era nat el Bon Jesús
li causà molta d'enveja
que n'hi hagués d'altres majors
i en va fè una sentència
d'es minyons matar-los tots
de tres anys tots els que hi havia,
per encontrar-vos a Vós.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
Jesucrist, que tan patireu
per mor d'uns cruels judius
de ses seues mans moríreu
enclavat de viu en viu,
i abans també sofrireu
bastant de comprometiu
i es cap coronat d'espines...
¡Yo no sé com e ho sofriu!
Tot ho patireu per naltros
i tan poc e-us ho agraïm;
això és perquè no tenim
prou recordances de Vós,
però així mateix voldriem
poder-ne alcansar favors.
Amb Sant Josep i Maria
està el Santíssim Jesús...
Feim un llum celestial
que poguem fer penitencia
per 'nar tots en general
a la gloria per a sempre...