INFORMACIÓ
Número de fitxa | 97

Subgènere | Cançons

                            Porfèdia

Estil | Redoblat

Temàtica | Puntosa.

Subtemàtica |

Recollit per | Joan Castelló Guasch?

Transcrit per | Joan Castelló Guasch

Data | Anterior a 1946

Font | El Pitiús 1946 pàg. 8

Anit hi tornat per veure...

-Anit hei tornat per veure qui em solia divertir. -Per sa falta que mos feyes ya hauries pogut dormir; yo encara no t'enyorava ni em 'via hagut d'entristir. -Mira que ho ets poc folgosa, tan sols no em vols agrair; si em 'gues pensat fer-te nosa hauria orsat de camí. -No em fas nosa ni falta sense tu em puc divertir; anit tenia altra feina mumpresa d'aquest matí. -Yo e-hi vengut per ajudar-t'hi; ya havia sentit a dir que't veies aprecisada perquè has de pastar i monyir. -I també tenc lloca posada, si vols, has de ser es padrí, i llavor seràs es compare d'un gall que tenc esturí. -Serà es que guardes per casta, que canta cada matí, que va amb sa cresta tombada, deu ser de tant de renyir. -Si al cas li vols fer baraya ja pots començar a sortir; que fa temps que et porta rabi i casi no el puc sumanir. -No vaixges desafiant-me, mira que et faré desdir, i si arrib a arrumangar-me, saltaràs per es ravellí. -No prengues tanta envestida que et podrias esponyir o esquinxarte sa camia que dus de telabatxi. -Si me l'esquinx, és ben meua, no me l'hauràs de cosir i tu et cuides de sa teua que tothom ya e-hi té que dir. Anit hei tornat per veure qui em solia divertir. -Yo i tu em romput s'amistad, i està per sempre acabada, perquè ya estic acansat d'escoltar-me carayades. -¡Vaja! Trèu-te això des cap, no ho digues altra vegada; yo t'estim, que tu ja ho saps, i en visc apassionada. -No me busquis s'amistat, que serà feina de bades, que en haver-me escalivat som pitjor que ses oblades. -Però jo et brometjaré i et 'niré tirant muixons, així mateix t'agafaré, que ets més golós que es furons. -Encara que em dongues esca no sé si m'enganxaré, perquè a yo m'agrada fresca agafada amb so gambaner. -T'has tornat molt estugós i amb es gust molt delicat, deu sé qu'estás perillós o que vas molt embafat. -Per ara e-hi menjat aprou perquè no me n'ha faltat, sensa costar-me cap sou i aixina em surt més barat. -No és estrany que t'ho regalin sent guapo i tant divertit, i un jove de bona casa que encara és més requerit. -Ya em tornes a moure guèrra, sempre estàs per barayar; deus venir de raça inglesa que és de lo més nic que hi ha. -Som naturala eivissenca, que es coneix amb so pal-lar; tenc gènit i fortalesa i amb tú no em vuy 'cobardar. -I do, ¿com vols que t'estimi ni et pal-li mai de casar?... Si arribavem a ser a gèura mos haurien de fer estar. -Per aquet motiu no estiguis, si acás te e-hi has aginyat: quan no voldré que em pessiguis t'aficaré dins un sac. -Ya em veuries a fer estufos i renou per dalt es llit, i em mataries de sustos, que ara ya em dus avorrit. -Ai, Jesús, que ets de bon gènit, que et creus tot lo que yo et dic!... Quan més va, més bo em pareixes i tu has de sé es meu marit. -ya ho seré si t'ho mereixes i és sa nostra sort així... Anit hei tornat per veure qui em solia divertir. -yo i tu no ems 'cabam d'entendre sempre anam desbaratats i feim una caramella lo mateix que es ca i es gat. -¡Vaja! No sé perquè et queixes sent que no t'he maltractat, que yo et palc amorós sempre, i tu em gastes termes pesats. -Hem de pal-lar de casar-mos que encara no hem pal-lat. -Ya pots senyar i tayar dia, que no en tenc cap destorbat; pensa si m'en folgaria... ya ho 'vera pres l'any passat. -Abans yo tenc d'anar a vila que m'hi de comprar un jac, uns calsons i una camia, que duc es pit mostratjant. -També has de portar xalina i un coll d'aquells engomats, que em de dur lo que s'estila ¡tots hem d'anar ben mudats! -També hem de pal-lar des dia, tot ha d'estar preparat; per fer sa festa cumplida s'ha de mester menjar i p(?) -Prepara't, que no voldria quedàs ningú enteressat perquè e-hi haurà gent de vila, i és en so gust delicat. -Ya em 'vien dit que tenies famili per dins ciutat; convida'ls per aquell dia, que estiguen tots enterats. -Vuy fer sortir sa música si no tenim novedat per celebrar s'alegria que el meu cor ha conquistat. -No te figuris que sigues sa dona d'un diputat. -Tu en pal·lar ya m'agravies. ¿Com vols conservar amistat? ¿Saps que em pareix que tendries? molta de caganyedat. -Ses dones sempre voldrieu tayar molt llarg i gruixat, i a casa amb sa llangonissa no e-hi tenim es ca fermat. -No et queixis, que s'altre dia yo t'enguaití es treginat i vaig veure que n'hi tenies un bon espolcim penjat. -Tu ho dius perquè en menjarias i jo encara no l'he ençetat, que la guard per aquell dia posar-la en s'apareyat. -Mira que's gat no s'hi tiri que et farà algun desbarat. -Yo dorm devora sa perxa i e-hi tenc es fusil penjat. -Es que està celós somia, no dorm amb tranquilidad; si e-hi tenguessis una esquella viuries més descansat. -Si en tens una, sobransera, yo et diria: «Deu t'ho pag» si em deixaves servir d'ella i em dava bon resultat. -T'hauràs de valdre d'un altre que a casa no n'hi ha cap que una que n'hi havia veya es rovey se l'ha menjat. -Deixem anar sa cordella, que es fa tard i yo me'n vaig, i ta mare es desespera, sa sòn se n'ha apoderat. -Per això no tengues pressa que encara es gall no ha cantat i demà és dia de festa i un pot descansar fins tart. -Ya els hi agafes maneres si pots arreglar-hop així. yo a casa tenc qui m'espera i em fa aixecar de matí. Anit hei tornat per veure qui em solia divertir.